Skip to content Skip to navigation

Nesnelerin İnterneti ile Uzaktan Ev Kontrol Uygulaması

07/09/2015 - 00:01

Projemiz Intel Galileo Gen2 aracılığı ile geliştirilmiştir. ​

Intel’in yeni bir teknolojisi(Nesnelerin İnterneti) olan Galileo Gen 2 board ile Arduino geliştirme ortamı kullanılarak çeşitli sensörler aracılığıyla geliştirildi(akım sensörü, su baskın sensörü, yangın sensörü, gaz sensörü, buzzer sensörü, led (kırmızı, yeşil), tild sensörü, pır sensörü). Bu proje ile başta enerji tüketimi olmak üzere ev üzerinde algılayıcılar ile uzaktan​ kontrol ve izleme sağlanarak güvenlik konusunda titizlikle çalışılmıştır. Akım çıktısının grafiksel dökümünü hazırlanmak ve bunu kullanıcı ile​ paylaşmak amaçlandı. Ayrıca tahmini elektrik faturası hesaplanmıştır. Kullanıcıya Ubidots web sitesi kullanılarak istenildiği zaman web üzerinden ya da acil durumlar da cep telefonuna sms ya da mail adresine mail göndermek amaçlandı. Gerçek hayatta herkesin kullanabileceği bir uygulama olması beklenmektedir.​

Giriş

Projeye baslarken, kullanılan  sensörlerin yönetimini nasıl sağlayabileceği araştırıldı ve sensörlar tek tek gerekli kodlar yazılarak çalıştırıldı, Seri Port bağlantısı sağlanıp Intel Galileo Gen2 board  Ethernet ile internet  ortamına bağlandı. Böylelikle internet bağlantısıyla Ubidots ile kullanıcıya herhangi olumsuz durumda mail ve sms gönderimi  sağlandı. Yine Ubidots ile elde edilen verilerin belli zaman aralıkları ile grafiksel dökümü oluşturuldu. Sonuç olarak proje planlanan zamanda  başarı ile tamamlandı.​

Amacı

PROBLEM​

Çevremizdeki enerji kaynaklarının zaman içerisinde tükenmesi ile insanoğlu enerji kaynaklarını daha verimli kullanmak için  çalışmalarını sürdürmektedir. Basta enerji tüketimi olmak üzere ev üzerinde algılayıcılar ile uzaktan kontrol ve Ubidots arayüzü ile izleme  sağlanması temel hedeftir. ​

Ayrıca  insanlar yaşadıkları ortamda güvenliği her zaman ön planda tutmak istemektedirler. ​Özetle bu çalışmada, Intel Galileo Gen2 board aracılığı ile ‘Elektrik tüketimi’ ve ‘Güvenlik’ gibi güçlü iki anahtar  kelimelerle yola çıkıldı.​

Yöntem

Projeye baslarken, kullanılan  sensörlerin yönetimini nasıl sağlayabileceği araştırıldı ve sensörlar tek tek gerekli kodlar yazılarak çalıştırıldı, Seri Port bağlantısı sağlanıp Intel Galileo Gen2 board  Ethernet ile internet  ortamına bağlandı. Böylelikle internet bağlantısıyla Ubidots ile kullanıcıya herhangi olumsuz durumda mail ve sms gönderimi  sağlandı. Yine Ubidots ile elde edilen verilerin belli zaman aralıkları ile grafiksel dökümü oluşturuldu. Sonuç olarak proje planlanan zamanda  başarı ile tamamlandı.​

Sonuç ve Tartışma

​Prizlerden geçen akımlar ölçülerek ve kullanıcıya bunun geri dönüşü yapılarak enerji verimliliği sağlanmıştır.​

Ev içerisinde kullanılan sensörler ile evin içinde oluşabilecek herhangi bir olumsuz durumda kullanıcıya geri dönüş yapılarak güvenliği sağlanmıştır.​

Su sensörü gelen su borusuna takılarak evin tüm su kontrolü sağlanabilir.​

Akım sensörü ise  evin ana şalterine takılarak genel  harcanan akım ölçülebilir.​

Kaynaklar

“Intel Developer Zone ”, https://software.intel.com/en-us (2015)​

“Nesnelerin İnterneti” ,http://www-01.ibm.com/software/tr/info/internet-of-things/  (2014)​

”Arduino ”, http://www.arduino.cc/ (2015)

Ekip Tanıtımı

Proje Danışmanı : Doç. Dr. Suat ÖZDEMİR || suatozdemir@gazi.edu.tr

Proje Lideri : Bünyamin ŞENGÜL​ ||  bunyaminsengul@gmail.com​

Proje Üyesi : Züleyha Aylin AKTUNA​ || aylnaktuna@gmail.com​

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.