Fizik

Gençleri bilim insanlarıyla bir masa etrafında buluşturan TÜBİTAK Bilim Genç Kafe 11 Şubat Uluslararası Bilimde Kadınlar ve Kız Çocukları Günü’nde

Fizik

Kışın soğuk ve kuru havalarda kollarımızın ve bacaklarımızın hareketi giysilerimizin birbirine sürtünmesine yol açar.

Fizik

Işık nasıl yayılır? Dalgalar gibi mi yoksa madde parçacıkları gibi mi? Bu soru bir zamanlar bilim dünyasını ikiye bölmüştü.

Fizik

Günümüzde güneş gözesi üretmek için yaygın olarak silisyum kullanılıyor.

Fizik

Müzik çok eski zamanlardan beri insanların hayatının bir parçası. Müzik duygularımızı, düşüncelerimizi ve hatta davranışlarımızı etkileyebiliyor.

Fizik

Geride bıraktığımız yılda bilim ve teknoloji alanında birçok gelişmeye şahit olduk.

Fizik

Çevrelerinde manyetik alan oluşturan malzemelere mıknatıs denir. Bir mıknatısın kuzey ve güney olarak adlandırılan iki kutbu vardır.

Fizik

Yakın zamanda gerçekleştirilen deneyler protonun fizikçilerin düşündüğünden %5 daha küçük olduğunu gösteriyor.

Fizik

Soğuk kış günlerinde yollara tuzlu çözeltiler ve çeşitli kimyasal maddeler serpiliyor.

Fizik

Bir katıyı başka bir katının üzerinde kaydırmak kolay değildir. Çok yüksek sürtünme kuvvetiyle baş etmeniz gerekir.

Fizik