Skip to content Skip to navigation

1. Ulusal Blokzincir Çalıştayı 2-3 Nisan’da Ankara’da Gerçekleştiriliyor

Dr. Tuba Sarıgül
06/03/2018 - 14:21

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü Blokzincir Araştırma Laboratuvarı tarafından düzenlenen 1. Ulusal Blokzincir Çalıştayı 2-3 Nisan 2018 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilecek. Çalıştayda blokzincir teknolojisi üzerine farklı alanlarda çalışmalar yapan araştırmacıların bir araya gelmesi amaçlanıyor.

Blokzincir, Bitcoin gibi dijital para birimlerinin altında yatan teknoloji. Blokzincir değerli varlıkların (örneğin para, hisse senedi, değerli belgeler) internet üzerinden güvenli bir şekilde transferine olanak sağlayan, tek merkezde toplanmayan dağıtık bir veritabanı olarak tanımlanabilir. Örneğin e-ticarette para transferleri bankalar üzerinden yapılır. Blokzincir teknolojisi ise para gibi değerli varlıkların, bankalar gibi büyük aracılara ihtiyaç duyulmadan, herkesin doğrulama yapabildiği küresel bir "hesap defteri" üzerinden kayıt altına alınmasına  ve transfer edilmesine imkân sağlıyor.

Çalıştayda Bitcoin ve diğer dijital paralar, blokzincir teknolojisinin gelecekteki uygulamaları, dijital paraların güvenlik ve mahremiyeti, akıllı kontratlar, sahtecilik ve finansal kriz önleme yöntemleri gibi blokzincir teknolojisi ile ilgili farklı konular ele alınacak.

1. Ulusal Blokzincir Çalıştayı’nda bildiri sunumu yapmak isteyenlerin özetlerini 11 Mart 2018 Pazar gününe kadar göndermesi gerekiyor. Blokzincir teknolojisi hakkında güncel gelişmeleri takip edebileceğiniz, bilgi birikiminizi paylaşabileceğiniz ve ülkemizin bu konudaki stratejilerine katkı sağlayabileceğiniz çalıştay hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.