Skip to content Skip to navigation

AirBar ile Bilgisayarınızın Ekranı Dokunmatik Olacak

Sanem Avcil
01/02/2016 - 16:08

Her geçen gün hızla yaygınlaşan akıllı telefonların ve tabletlerin ekranına dokunarak kumanda edilebilmesi bu cihazların kullanımını hayli kolaylaştırıyor.  Bu sayede dokunmatik ekran kullanma alışkanlığı daha da artıyor. Hatta öyle ki, özellikle yeni nesil farkında olmadan böyle bir özelliği olmayan dizüstü bilgisayarları dahi ekranına dokunarak kullanmaya çalışıyor. Dokunmatik olarak kullanılabilen bazı dizüstü bilgisayar modelleri olsa da, bu ürünlerin fiyatlarının diğerlerine göre biraz yüksek olması nedeniyle hâlihazırda kullanılan dizüstü bilgisayarların büyük çoğunluğu böyle bir özellik taşımıyor. Bu ihtiyacı fark eden Neonode firması tarafından geliştirilen AirBar sayesinde dizüstü bilgisayarlar dokunmatik olarak kumanda edilebiliyor.

 

 

Bu özelliğe sahip bilgisayarlara göre çok daha düşük maliyetle üretilen AirBar’ın kullanımı da hayli kolay.  AirBar'ı monitörünüzün önüne yerleştiriyorsunuz ve USB bağlantısı ile cihazı dizüstü bilgisayarınıza bağlıyorsunuz. Cihaz, bilgisayar ekranını çıplak gözle görülmeyen bir ışık perdesi ile kaplıyor, dokunma hareketleri bu görünmeyen ışık perdesinde algılanıyor ve uygun programlar yardımıyla bilgisayara aktarılıyor. Bu sayede bilgisayar ekranı dokunmatik olarak kullanılabiliyor. İşin en güzel tarafı ise elinizde eldiven, fırça ya da tahta çubuklar olması, ekranı dokunmatik olarak kullanmanızı kısıtlamıyor. Windows 7, 8 ve 10 yüklü bilgisayarlarla kullanılabilecek ve 15,6 inçlik bir görüntüleme alanına sahip olacak AirBar, CES 2016 Fuarı'nda tanıtıldı. 49 dolarlık bir fiyat ile satışa sunulacağı açıklanan AirBar’ın nasıl kullanıldığını aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz.

 

Sanem Avcil Twitter

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.