Skip to content Skip to navigation

Alternatif Enerjili Araç Yarışları 6-12 Ağustos’ta İzmit Körfez Yarış Pisti’nde

Bilim Genç
24/06/2018 - 17:30

TÜBİTAK tarafından 2005 yılından beri üniversite öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen Alternatif Enerjili Araç Yarışları (Efficiency Challenge Electric Vehicle), 6-12 Ağustos 2018 tarihleri arasında İzmit Körfez Yarış Pisti’nde gerçekleştirilecek. Batarya beslemeli elektrikli araç (elektromobil) ve hidrojen enerjili araç (hidromobil) kategorilerinde düzenlenen yarışlara bu yıl otonom araçlar kategorisi de eklendi.

Elektromobil ve hidromobil kategorilerinde yarışan takımlardaki öğrencilerin ürettiği batarya ve hidrojen yakıt pili ile çalışan elektrik motorlu araçlar, şehir içi kullanıma uygun olacak şekilde en az iki kişilik ve dört tekerlekli olarak tasarlanıyor. Yarışmacı takımların öncelikli hedefi en verimli elektrikli aracı üretmek. Sıralamanın belirlenmesinde takımların araçlarını kendilerinin tasarlayıp üretmeleri de etkili oluyor. Böylece genç mühendis ve bilim insanı adaylarının araç teknolojileri konusunda uygulamaya yönelik becerilerinin artırılmasının teşvik edilmesi amaçlanıyor.

 

Ödül Kazananlar Nasıl Belirleniyor?

Elektromobil kategorisinde yarışacak araçların 60 kilometreyi 65 dakikada, hidromobil kategorisinde yarışan araçların ise 40 kilometreyi 45 dakikada en az enerji sarfiyatıyla tamamlaması gerekiyor.

Otonom araç kategorisinde yarışacak araçların yaklaşık 100 metrelik parkuru, yol kenarında ve sonunda bulunan engellere çarpmadan, sürücüsüz tamamlaması gerekiyor. Takımlara üç çıkış hakkı verilecek yarışta, parkuru en kısa sürede başarıyla tamamlayan takım ödüllendirilecek.

Bu yıl 14.’sü düzenlenen etkinlik sayesinde alternatif enerjili araç teknolojileri ile ilgili yerli üretimin artırılması ve katma değeri yüksek ürünlerin geliştirilmesi, katılımcıların alternatif enerji kaynakları ile ilgili araştırma imkânı edinip dünyadaki gelişmeleri takip etmeleri, deneyim kazanmaları ve bu yolla alternatif enerji kaynaklarının kullanımı konusunda ülke genelinde farkındalığın artırılması sağlandı.

Yurt dışından takımların da katıldığı bu uluslararası etkinlikte elektromobil kategorisinde 63, hidromobil kategorisinde 10, otonom araç kategorisinde ise 27 takım yarışacak. Yarışlara katılan takımlarla ve etkinlikle ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

İlgili İçerikler

Teknoloji

2018 TÜBİTAK Uluslararası İnsansız Hava Araçları Yarışması'nı Bilim Genç’ten canlı olarak takip edebilirsiniz.

Teknoloji

Minnesota Üniversitesi’nde çalışan bir grup araştırmacı, üç boyutlu yazıcı kullanarak yarıküre biçimli bir yüzeyin üzerine ışığı algılayan reseptörler yerleştirdi.

Teknoloji

Bataryalar elektrikli araçların anahtar role sahip parçasıdır ve en pahalı bileşenidir (aracın toplam maliyetinin dörtte birinden fazlasını bataryalar oluşturur). Bataryaların depolayabildiği enerji miktarı elektrikli araçların menzilini belirler.

Teknoloji

Günümüzde ulaşım teknolojileri alanındaki ilerlemelerin büyük kısmı, fosil yakıtların kullanıldığı içten yanmalı motorlu araçlardan elektrik motoruyla çalışan araçlara geçişe yönelik. Peki, yollardaki bu enerji dönüşümünün gerçekleşebilmesi için aşmamız gereken engeller neler?

Teknoloji

TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları elektromobil ve hidromobil kategorilerindeki final yarışları ile sona erdi.

Teknoloji

Etkinliğin ikinci gününde otonom araç kategorisi yarışları gerçekleştirildi. Yıldız Teknik Üniversitesi'nden AESK takımı "Electra" isimli aracıyla birinci oldu. 

Teknoloji

Alternatif Enerjili Araç Yarışları'nda ilk gün elektromobil ve hidromobil kategorisinde birinci final yarışları gerçekleştirildi.

Teknoloji

Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü ve Zürih Federal Teknoloji Enstitüsü’nde çalışan bir grup araştırmacı herhangi bir motor ya da güç kaynağı olmadan yol alabilen bir mini denizaltı geliştirdi. Robotik cihaz, sudaki sıcaklık değişimlerinden yararlanarak kürek çekiyor.

Teknoloji

Massachussetts Teknoloji Enstitüsü’nde (MIT) çalışan bir grup mühendis, bir tür robot planör tasarladı.

Teknoloji

ABD’deki Carnegie Mellon Üniversitesi’nden bilim insanları düşük maliyetli bir biyoyazıcı sistemi geliştirdi.