Skip to content Skip to navigation

Amazon’dan Yeni Oyun Motoru: Lumberyard

Gürkan Caner Birer
10/02/2016 - 16:30

Amerikan e-ticaret devi Amazon, Lumberyard adını verdiği, ücretsiz ve kaynak kodlarıyla birlikte sunulan yeni bir oyun motoru geliştirdi. Ancak Lumberyard’ın kaynak kodlarıyla birlikte sunulması, açık kaynak olduğu anlamına gelmiyor. Kodu isteğiniz gibi değiştirebilseniz de bu kodları yayınlayamıyorsunuz. C++ programlama diliyle hazırlanan Lumberyard, Almanya’da yaşayan üç Türk kardeş olan Cevat, Avni ve Faruk Yerli tarafından geliştirilen ve dünya çapında başarı kazanan CryEngine adlı oyun motorunu temel alıyor.

Birden fazla platformda çalışan üç boyutlu oyunlar geliştirilebilen Lumberyard, Amazon’un sahibi olduğu bulut bilişim sistemi AWS ve canlı oyun videoları yayınlama platformu Twitch ile entegrasyon desteği sunuyor.

Büyük bütçeli üst düzey (AAA) oyunlar geliştirmek için kurgulanan Lumberyard şu anda beta olarak (tamamlanmak üzere olan deneme sürümü) yayında ve bu haliyle PC ve konsol (XBOX, Playstation vb.) platformlarını destekliyor. Mobil ve sanal gerçeklik (VR) desteği de yakın zamanda gelecek gibi görünüyor. Benzer oyun motorları genellikle abonelik ücreti, geliştirici başı ücret, gelir paylaşımı gibi yöntemlerle para kazansa da, Lumberyard’ı ücretsiz sunan Amazon AWS bulut sisteminin daha fazla kullanılması sayesinde para kazanmayı hedefliyor.

Unity gibi yaygın olarak kullanılan oyun motorlarının içinde bulunduğu bir grupta kendine yer arayacak Lumberyard’ın işi hayli zor. Şu anda sadece 3DS Max ve Maya’da oluşturulmuş üç boyutlu nesneleri destekliyor ve bunun için FBX yerine kendine has bir dosya formatı kullanıyor. Bazı eksiklikleri olsa da henüz beta sürümünde olan bir oyun motoru olduğu dikkate alındığında Lumberyard’in ileride adını daha sık duyuracağını söyleyebiliriz.

 

 

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.