Skip to content Skip to navigation

Ankara’nın İlk Oyun Kodlama Yarışması

Bilim Genç
27/10/2017 - 16:27

1939 yılında eğitim öğretime başlayan Cebeci Ortaokulu, devlet okulları arasında Ankara genelinde ilk kez oyun kodlama yarışmasının yapılmasına öncülük etti. “Oyunumu Kodluyorum” adıyla düzenlenen yarışma TÜBİTAK’ın yanı sıra EBA (Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Mehmet Ruşen'nin katkılarıyla), Hacettepe Stem & Maker Lab, Roketsan, Havelsan gibi kurumların desteğiyle yapıldı. Yarışmada öğrencilerin günümüzde önemli bir pazar haline gelen “oyun” konusunda tasarlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlandı.

13 Mart 2017 – 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında Ankara genelinde eğitim öğretime devam eden ortaokul öğrencilerinden, en fazla üç kişiden oluşan bir ekip kurarak danışman öğretmenlerinin gözetiminde kendi oyunlarını tasarlamaları istendi. Kodlama projeleri 23 Mayıs tarihinde jüri tarafından görsellik, etkili ve doğru anlatım, kurgu, teknik kalite boyutları dikkate alınarak puanlandırıldı.

Yarışmaya Türkiye genelinden 136 öğrenci 92 (28 tanesi Ankara dışından) kodlama projesi ile başvuru yaptı.

Birincilik ödülünü Yenimahalle Orhan Cemal Fersoy Ortaokulu’ndan “Korkunun Ardındaki Dünya” ile Mustafa Işık danışmanlığında Mirza Karakaya ve Abdullah Yaman;

İkincilik ödülünü Etimesgut Erzurumlu İbrahim Hakkı Ortaokulu’ndan “Adventures Of Roboco” ile Ebru Öcal danışmanlığında Onur Erdali, Umut Akgül ve Utku Şeref;

Üçüncülük ödülünü ise Çankaya 27 Aralık Lions Ortaokulu’ndan “Hard Car Parking” ile A. Şeyma Dinçal danışmanlığında Faruk Buğra Kıratoğlu, Ahmet Furkan Körpe ve Mustafa Kavan kazandı.

Yarışma sonuncunda birinci olan ekibe 3000 TL, danışman öğretmene 1000 TL; ikinci olan ekibe 2100 TL, danışman öğretmene 750 TL; üçüncü olan ekibe 1500 TL, danışman öğretmene 500 TL ödül verildi.

 

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.