En Eski Yılan Fosilleri Bulundu

Dr. Mahir E. Ocak
03/02/2015 - 09:06

Araştırmacılar bugüne kadar keşfedilmiş en eski yılan fosillerini buldu. Fosillerin 140 ila 167 milyon yaşında olduğu düşünülüyor. Daha önceki en eski yılan fosilleri yaklaşık 100 milyon yaşındaydı. Bugüne kadar 100 ila 140 milyon yıl öncesine ait dönemlerden kalma herhangi bir fosil keşfedilememiş olması fosil kayıtlarında boşluk olduğunu gösteriyor.

Araştırmacılar dört ayrı yılan türüne ait fosiller bulmuş. Bu türler Portugalophis lignites, Parviraptor estesi, Eophis underwoodi ve Diablophis gilmorei olarak adlandırılıyor. Elde edilen sonuçlar 100 ila 167 milyon yıl öncesi dönem arasında yılanların vücut şekillerinin bugünkü hallerini almaya başladığını gösteriyor. Gelecekte daha eski yılan fosillerinin de keşfedilebileceği düşünülüyor. Dr. M. W. Caldwell ve arkadaşlarının yaptığı çalışmanın sonuçları Nature Communications’ta yayımlandı.

Paleontoloji (Fosilbilim)

Bugün soyu tükenmiş olan dinozorların tıpkı kuşlar ve sürüngenler gibi yumurtlayarak ürediği biliniyor. Ancak bu sürecin detaylarıyla ilgili bilgilerimiz çok az.

Paleontoloji (Fosilbilim)

Colorado Boulder Üniversitesi’nden araştırmacılar fosil kayıtlardaki mikroorganizmaların dâhil olduğu süreçlerin belirlenmesinde kullanılan biyolojik mineralleri laboratuvar ortamında sentezlemeyi başardı.

Paleontoloji (Fosilbilim)