Skip to content Skip to navigation

Mekanik Bilgisayar Oyunu

Dr. Tuba Sarıgül
16/08/2017 - 16:42

Turing Tumble

Hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan bilgisayarların nasıl çalıştığı birçoğumuz için karmaşık bir bulmaca gibidir. Bu inanışın doğru olmadığını düşünen Minnesota Üniversitesi’nden Paul Boswell, çocuklara ve yetişkinlere programlamayı eğlenceli bir şekilde öğretmek için bir oyun geliştirdi. Turing Tumble isimli oyunda (oyunun ismi modern bilgisayarların babalarından biri kabul edilen Alan Turing tarafından geliştiren Turing makinesine vurgu yapıyor) yeterince büyük bir oyun tahtası kullanırsanız sıradan bir bilgisayarın yapabileceği her şeyi yapabilirsiniz.

Turing Tumble temel olarak bir oyun tahtası, mavi ve kırmızı renkte bilyeler ve altı farklı şekle sahip akıllı parçadan oluşuyor.

 

Oyunda amaç oyun tahtasının üst kısmındaki bilyeleri istenilen şekillerde tahtanın alt kısmında toplamak.

 

Başlangıçta kırmızı bilyeler oyun tahtasının üst kısmının sağ tarafına, mavi bilyeler ise sol tarafına yerleştiriliyor. Oyun bir bilyenin düşmesiyle başlıyor. Altı farklı şekildeki akıllı parçalar bilyelerin aşağıya inerken hangi yolu izleyeceğini belirliyor. Oyun tahtasının altında ise sağda ve solda olmak üzere hareket edebilen iki kol bulunuyor. Akıllı parçalara çarpıp yön değiştirerek aşağı inen bilye, sol taraftaki kola çarparsa üst kısımdan yeni bir mavi bilye serbest kalıyor. Eğer bilye sağ taraftaki kola çarparsa bu durumda yukarıdan yeni bir kırmızı bilye aşağı düşmeye başlıyor.

Oyunla birlikte verilen kitapçıkta basitten karmaşığa farklı zorluk derecelerine sahip hedefler var. Farklı şekillerdeki akıllı parçalardan uygun olanlar, uygun yerlere yerleştirilerek bu hedefler gerçekleştirilmeye çalışılıyor.

Turing Tumble projesinin hayata geçebilmesi için gerekli olan kaynak Kickstater platformunda toplanmaya çalışılıyor.

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.