NASA JPL’den Dr. Umut Yıldız’la Söyleşi

Selim Özden
13/01/2017 - 17:19

Evren ile ilgili öğrendiğimiz her bilgi pek çok soruyu beraberinde getiriyor. Bu sorulara cevap bulmak isteyen araştırmacılar teleskoplarla evreni gözlemliyor, uzay araçlarıyla yıldız sistemlerini keşfediyor ve hatta uzayda deneyler yapıyor. Uzay ve evrenle ilgili bu araştırmaların önemli bir kısmı da NASA’da gerçekleştiriliyor. Dr. Umut Yıldız da NASA’da çalışmalarını sürdüren bilim insanlarından biri.  Araştırmalarına Jet İtki Laboratuvarı’nda (JPL) devam eden Dr. Yıldız, kariyer yolcuğunu ve araştırma konularını videolu söyleşimizde bizlerle paylaşıyor.

Scott S. Sheppard, David Jewitt ve Jan Kleyna, Hawaii’deki Mauna Kea Dağı’ndaki Subaru Teleskobu’yla yaptıkları gözemler sonucunda Satürn’ün 20 yeni uydusunu keşfetti. Böylece Satürn’ün bilinen uydularının sayısı 82’ye çıktı.

NASA Space Apps Challenge’ın (NASA Uluslararası Uzay Uygulamaları Yarışması) Türkiye ayağı bu yıl Ankara, Elazığ ve Şanlıurfa’da düzenleniyor. Ankara’daki organizasyona 19-20 Ekim tarihlerinde ODTÜ Genç Girişimciler Topluluğu ev sahipliği yapıyor.