Skip to content Skip to navigation

TÜBİTAK Lise ve Üniversite Öğrencileri Kriptoloji Yaz Okulları Başvuruları Devam Ediyor

Bilim Genç
13/07/2018 - 15:30

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Geçmişte genellikle askeri alanda uygulamaları olan kriptoloji yani şifrebiliminden günümüz dünyasında iletişimin her alanında (örneğin dijital ortamda güvenli bilgi aktarımı, veri güvenliği, kişisel verilerin korunması) yararlanılıyor. Bu alanda ihtiyaç duyulan insan kaynağının yetiştirilmesine katkıda bulunmak ve gençlerin bu alana olan ilgilerini artırmak amacıyla TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik kriptoloji yaz okulu etkinlikleri düzenleniyor.

2016’da düzenlenen Lise Öğrencileri İçin Kriptoloji Yaz Okulu’ndan bir fotoğraf

Bu yıl sekizincisi düzenlenecek etkinliğin son başvuru tarihi 6 Ağustos. Başvuru yapan lise ve üniversite öğrencileri arasından seçilecek 30’ar başarılı öğrenci etkinliğe katılabilecek. Sonuçlar 13 Ağustos’ta açıklanacak. 02-07 Eylül tarihleri arasında TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde yer alan TÜSSİDE tesislerinde gerçekleştirilecek etkinlikte başvuru, katılım, konaklama ve yemek ücretsiz.

Lise Öğrencileri İçin Kriptoloji Yaz Okulu 2018 ve Üniversite Öğrencileri İçin Kriptoloji Yaz Okulu 2018 ile ilgili başvuru koşulları, eğitim içeriği gibi ayrıntılı bilgilere aşağıdaki bağlantı adreslerinden ulaşabilirsiniz.

http://mcs.bilgem.tubitak.gov.tr/tr/liseliler.html

http://mcs.bilgem.tubitak.gov.tr/tr/universiteliler.html

 

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Kuantum bilgisayarları üzerine araştırmalar yapan bir grup Google araştırmacısı kuantum üstünlüğüne ulaştıklarını -klasik bilgisayarlar tarafından yapılması pratikte imkânsız bir hesabı bir kuantum bilgisayarıyla yaptıklarını- açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.