Skip to content Skip to navigation

“Tutmayacak” Ürünlerin Belirleyicisi Siz misiniz?

Dr. Tuba Sarıgül
29/12/2015 - 17:19

Yeni bir ürünün başarılı bir satış grafiği yakalayıp yakalayamayacağı hakkında fikir sahibi olabilmek için, ürün piyasaya çıkmadan önce müşterilerle yapılan anketler sonucunda elde edilen geri bildirimler hayli önemli. Ancak anket sonuçlarının olumlu olması her zaman ürünün “tutacağı” anlamına gelmiyor. Journal of Marketing Research dergisinde yayımlanan bir araştırmada bazı müşterilerin beğendikleri ve almayı tercih ettikleri ürünlerin piyasaya çıktığında daima başarısız olduğu belirlendi.

Araştırmacılar 2003 ve 2005 yılları arasında 8809 yeni ürünle ilgili 80 bine yakın müşteriyle ön araştırma yaptı. Sonuçta piyasaya çıkan ürünlerin ancak %40’ının üç yıl sonunda satışına devam edildiği belirlendi.

Sonuçlar ayrıntılı incelendiğinde ise araştırmacılar hayli ilginç bir sonuçla karşılaştı. Katılımcılardan belli bir grubun yeni ürünlerle ilgili yapılan araştırmaların sonuçlarını belirgin şekilde etkilediği anlaşıldı. Bu gruptaki kişilerin sonuçlar üzerindeki etkisi %25’ten %50’ye çıkarıldığında ürünün başarılı olma olasılığı %31 oranında azalıyor. Ürünlerin bu kişiler tarafından birden fazla kez tercih edilmesi ise başarısızlık olasılığını daha da artırıyor.

Bu durumun nedeninin insanların risk alma eğilimleriyle ilişkili olduğu düşünülüyor. Risk alma konusunda daha cesur insanlar sıradışı ürünleri daha fazla tercih ediyor. Ayrıca bu eğilim farklı ürün kategorilerinde de gözleniyor. Araştırmacılar sonuçların yeni ürünlerin piyasada başarılı olup olmayacağıyla ilgili daha doğru öngörülerin yapılmasına yardımcı olabileceğini düşünüyor.

Christine Daniloff/MIT

İlgili İçerikler

Matematik

Ayın Matematik Sorusu köşesinde Kasım 2019 sorusunu doğru çözenler belli oldu. Doğru çözümü gönderme zamanına göre sıralanmış bu listedeki ilk 3 kişi ve doğru çözenler arasından kura ile belirlenen 7 kişi TÜBİTAK popüler bilim kitaplarından hediye kazandı.

Matematik

Çiftlikte düzenlenen satranç turnuvasına katılan her cüce ya kırmızı ya da beyaz şapka takıyor. Her cüce ikilisinin kendi aralarında tam olarak bir maç yaptığı bu turnuvada her maçta kazanan...

Matematik

Ayın Matematik Sorusu köşesinde Ekim 2019 sorusunu doğru çözenler belli oldu. Doğru çözümü gönderme zamanına göre sıralanmış bu listedeki ilk 3 kişi ve doğru çözenler arasından kura ile belirlenen 7 kişi TÜBİTAK popüler bilim kitaplarından hediye kazandı.

Matematik

2019 tane benzer madeni paranın 1000 tanesi sahtedir. Her sahte paranın ağırlığı gerçek paranın ağırlığından ya 1 gram daha fazla ya da 1 gram daha azdır. Sol ve sağ kefelerindeki...

Matematik

Ayın Matematik Sorusu köşesinde Eylül 2019 s

Matematik

Tahtaya 1, 2, 3, ... , 100 sayıları yazılmıştır. Bu sayılardan hangi k tanesi silinirse silinsin, kalan sayılardan toplamı 100 sayısına eşit olan k tanesi bulunuyorsa, k’nin alabileceği en büyük değer nedir?

Matematik

Ayın Matematik Sorusu köşesinde Ağustos 2019 sorusunu doğru çözenler belli oldu. Doğru çözümü gönderme zamanına göre sıralanmış bu listedeki ilk 3 kişi ve doğru çözenler arasından kura ile belirlenen 7 kişi TÜBİTAK popüler bilim kitaplarından hediye kazandı.

Matematik

Bir çiftlikte yaşayan altı cüce hasat süresince her hafta bir veya birkaç cüceden oluşan bir grup belirliyor. Seçilen gruptaki cüceler bir hafta boyunca çalışırken diğer cüceler tatil yapıyor. Herhangi bir cücenin...

Matematik

Ayın Matematik Sorusu köşesinde Temmuz 2019 sorusunu doğru çözenler belli oldu. Doğru çözümü gönderme zamanına göre sıralanmış bu listedeki ilk 3 kişi ve doğru çözenler arasından kura ile belirlenen 7 kişi TÜBİTAK popüler bilim kitaplarından hediye kazandı. 

Matematik

Düzlemde koordinatları (1,1), (1,2), (1,3), (1,4), (2,1), (2,2), (2,3), (2,4),(3,1), (3,2), (3,3), (3,4), (4,1), (4,2), (4,3), (4,4) olan 16 nokta işaretlenmiştir. Tüm köşeleri işaretlenmiş noktalarda bulunan...